Nejlepší Cvičení & Cviky Na Bolest V Kříži!

6 Nejlepších Cvičení & 5 Cviků Na Bolest Zad V Kříži! 2022

Bederní páteř je jednou z nejvíce zatěžovaných částí těla. Dochází zde k výrazné svalové nerovnováze, která může změnit postavení pánve a způsobit problémy, jako jsou bolesti zad v kříži. Je důležité si tyto nerovnováhy uvědomovat a pracovat na jejich odstranění.

Pokud trpíte bolestmi dolní části zad, existuje řada cviků, které vám mohou pomoci. Skvělou volbou je pilates a jóga, které protahují a posilují svaly kolem páteře. Další skvělou volbou je plavání, protože je to nízká zátěžčinnost.

Před zahájením jakéhokoli nového cvičebního programu se samozřejmě vždy poraďte se svým lékařem. Pokud však trpíte bolestmi dolní části zad, mohou vám tyto cviky přinést úlevu.Vyzkoušejte je a uvidíte, jak se budete cítit!

Pokud vás bolí záda v kříži, zde jsou nejlepší rady pro úlevu od bolesti.

Příčiny

Bolesti dolní části zad jsou běžným problémem, který každoročně postihuje miliony lidí. Může být způsobena různými příčinami, od natažení svalů až po hernii plotének. V tomto článku se budeme zabývat některými z nejčastějších příčin bolesti dolní části zad.Svalové kmeny

Jednou z nejčastějších příčin bolesti zad je přetížení svalů. K tomu může dojít z mnoha důvodů, například při zvedání těžkých předmětů nebo při náhlém pohybu. Natažení svalů lze léčit odpočinkem, ledem a volně prodejnými léky proti bolesti. Pokud je bolest silná, možná budete muset navštívit lékaře.

Hernie disku

Další častou příčinou bolesti zad je hernie disku. K té dochází, když gelový střed ploténky praskne přes vnější vrstvu. To může způsobit bolest, necitlivost a brnění v postižené oblasti. Kýlu lze léčit pomocí fyzikální terapie, epidurálních injekcí a chirurgického zákroku.Degenerativní onemocnění disku

Degenerativní onemocnění plotének je onemocnění, které způsobuje, že se ploténky v páteři časem rozpadají. To může vést k bolesti, ztuhlosti a snížené pohyblivosti. Léčba degenerativního onemocnění plotének zahrnuje fyzikální terapii, léky a operaci.

Stenóza páteře

Spinální stenóza je onemocnění, které způsobuje zúžení páteřního kanálu. To může vytvářet tlak na nervy a způsobovat bolest, brnění a slabost v nohou. Spinální stenózu lze léčit pomocí fyzikální terapie, epidurálních injekcí a chirurgického zákroku.

Osteoartróza

Osteoartritida je typ artritidy, který postihuje klouby páteře. Může způsobovat bolest,ztuhlost a snížená pohyblivost. Léčba osteoartrózy zahrnuje fyzikální terapii, léky a chirurgický zákrok.

Fibromyalgie

Fibromyalgie je onemocnění, které způsobuje bolest a citlivost svalů a kloubů. Může také způsobovat únavu, problémy se spánkem a potíže se soustředěním. Fibromyalgii lze léčit pomocí léků proti bolesti, antidepresiv a cvičení.

Spondylolistéza

Spondylolistéza je onemocnění, které způsobuje, že jeden z obratlů páteře vyklouzne z místa. To může vyvolat tlak na nervy a způsobit bolest, brnění a slabost v nohách. Spondylolistézu lze léčit pomocí fyzikální terapie, epidurálních injekcí a chirurgického zákroku.

Skolióza

Skolióza je onemocnění, které způsobuje zakřivení páteře na jednu stranu. To může vést k bolesti, potížím s dýcháním a deformaci. Skoliózu lze léčit fyzikální terapií, ortézou a operací.

6 cvičení, které pomáhají zmírnit bolesti v kříží

Bolesti dolní části zad jsou častým problémem a existuje řada cviků, které mohou pomoci.

Zde je 6 cvičení, které mohou přinést úlevu:

  1. Pilates: Pilates je skvělým cvičením pro dolní část zad. Protahuje a posiluje svaly kolem páteře, což může pomoci zmírnit bolest.
  2. Jóga: Jóga: Jóga je dalším skvělým cvičením pro spodní část zad. Také protahuje a posiluje svaly kolem páteře, což může pomoci zmírnit bolest.
  3. Plavání: Plavání je skvělé cvičení s malým dopadem, které může pomoci zmírnit bolest dolní části zad. Voda podpírá tělo a snižuje tlak na páteř.
  4. Chůze: Chůze: Chůze je skvělé cvičení s nízkou zátěží, které může pomoci zmírnit bolesti dolní části zad. Pomáhá protahovat a posilovat svaly kolem páteře.
  5. Tchaj-ťi: Tchaj-ťi je jemná forma cvičení, která může pomoci zmírnit bolesti dolní části zad. Zahrnuje pomalé, kontrolované pohyby a může být velmi uvolňující.
  6. Posilování.

Pokud trpíte bolestmi dolní části zad, existuje řada cviků, které vám mohou pomoci. Skvělou volbou je pilates a jóga, které protahují a posilují svaly kolem páteře. Další skvělou volbou je plavání, protože se jedná o aktivitu s nízkým dopadem.

Pilates

Pilates je skvělým cvičením pro spodní část zad, protože protahuje a posiluje svaly kolem páteře. Jóga je také skvělýmcvičení pro dolní část zad, protože zároveň protahuje a posiluje svaly kolem páteře.

Plavání

Plavání je skvělé cvičení s nízkou zátěží, které může pomoci zmírnit bolesti dolní části zad. Voda podpírá tělo a snižuje tlak na páteř. Chůze je také skvělým cvičením s nízkou zátěží, které může pomoci zmírnit bolesti dolní části zad. Pomáhá protahovata posílit svaly kolem páteře.

Tchaj-ťi

Tchaj-ťi je jemná forma cvičení, která může pomoci zmírnit bolesti dolní části zad. Zahrnuje pomalé, kontrolované pohyby a může být velmi uvolňující. Pokud trpíte bolestmi dolní části zad, existuje řada cvičení, která vám mohou pomoci. Vyzkoušejte je a uvidíte, jak se budete cítit!

5 Cviků proti bolesti v kříži

Bolesti dolní části zad jsou častým problémem a existuje řada cviků, které mohou pomoci. Skvělou volbou je pilates a jóga, které protahují a posilují svaly kolem páteře.

Níže uvedené cviky mají pomoci zmírnit bolest bederní páteře. Všechny cviky by se měly provádět vleže na zádech.

Cvik 1: Lehněte si a zvedněte hlavu z podložky, bradu přitom přibližte co nejblíže k hrudníku. Opakujte 8krát.

Cvik 2: Pokrčte nohy zakřižte ruce na hrudi. Pomalu zvedejte trup z podložky a zastavte se, až se lopatky odlepí od země. Vraťte se do výchozí polohy a opakujte 8-10krát.

Cvik 3: Lehněte si na záda, paže svírají s tělem pravý úhel. Levou nohu narovnejte a pravou pokrčte tak, aby bylav pravém úhlu. Nohu a tělo švihněte doleva a snažte se kolenem dotknout země. Otočte hlavu opačným směrem. Opakujte na druhou stranu. Na každé straně proveďte 5 opakování.

Cvik 4: Lehněte si na záda s rovnýma nohama. Překřižte pravou nohu přes levou tak, abyste chodidlajsou vedle sebe. Pokud je pravá noha na levé, otočte ji na levou stranu. Opakujte pětkrát na každé straně.

Cvik 5: Pokrčte kolena a stáhněte břišní svaly tak, aby se břicho přitáhlo k páteři. Přidejte kontrakci hýžďových svalů a podložte pánev.

Výhody zahájení cvičebního programu

Bolesti dolní části zad jsou častým problémem, který lze řešit řadou cviků. Cvičení, která protahují a posilují svaly kolem páteře, jako je pilates a jóga, mohou pomoci zmírnit bolest. Plavání je také aktivita s nízkou zátěží, která může pomoci snížit tlak na páteř. Chůze je další skvělou nízkou-nárazové cvičení. Tchaj-ťi je jemná forma cvičení, která může být i velmi relaxační. Pokud trpíte bolestmi dolní části zad, existuje řada cviků, které vám mohou pomoci.

Vyzkoušejte je a uvidíte, jak se budete cítit!

Závěr

Existuje mnoho různých příčin bolesti zad. Ve většině případů lze bolest léčit odpočinkem, ledem a volně prodejnými léky proti bolesti (víte který ibalgin je nejlepší na bolest zad?). Pokud je bolest silná, možná budete muset navštívit lékaře.Léčba bolesti zad se liší v závislosti na příčině bolesti.

Děkujeme vám za přečtení. Doufám, že vám tento článek pomohl pochopit některé z běžných příčin bolesti zad. Pokud máte nějaké otázky, neváhejte se zeptat v níže uvedeném komentáři. Děkuji!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *