Je Rýže Opravdu Zdravá? Je Vhodné Ji Pravidelně Konzumovat?

Je rýže opravdu zdravá? Je vhodné ji pravidelně konzumovat?

Rýže je jednou z nejvíce konzumovaných potravin na světě a má mnoho zdravotních výhod. Jak ale můžeme zajistit dostatek zásob rýže?

Špatná rýže označuje neleštěnou a nedovařenou rýži. Obsahuje vysoké množství škrobu, který vede ke zvýšení hladiny krevního cukru, což po konzumaci zvyšuje hladinu inzulínu. To zvyšuje tělesný tuk a zánět, což vede ke zvýšenému riziku srdečních onemocnění, cukrovky, rakoviny a dalších zdravotních problémů.

Dobrá rýže označuje leštěnou nebo předvařenou rýži s obsahem vlhkosti asi 15 %. Kvalitní hnědá rýže obsahuje více vlákniny, která může pomoci snížit cholesterol a krevní tlak.

Fakta o výživě rýže

Rýže je pro vás dobrá – ale ne proto, že je to superpotravina. Toto jsou 4 fakty, které byste měli vědět o rýži a výživě rýže.

1) Rýže je zásadotvorná potravina. To znamená, že když rýže a další potraviny s nízkým obsahem kyselin nejsou vyváženy jinými potravinami s vyšším obsahem kyselin, tělo bude produkovat příliš mnoho plynného vodíku, což může způsobit zažívací potíže, nadýmání a další žaludeční potíže.

2) Výživová hodnota hnědé rýže je podobná bílé rýži, ale hnědá rýže obsahuje více polyfenolů – rostlinných sloučenin, které bojují proti zánětům a rakovině.

3) Rýže byla nazývána „kompletním“ proteinem, protože obsahuje všech devět esenciálních aminokyselin, které lidé potřebují k budování svalové hmoty pro sílu a vytrvalost.

4) Rýže má nízký obsah nasycených tuků

Jak rýže snižuje vaše riziko cukrovky a srdečních chorob

Rýže je vynikajícím zdrojem vitamínů a minerálů, antioxidačních fytonutrientů a vlákniny. Je to také potravina s nízkým GI. To zabraňuje zvýšení hladiny cukru v krvi, což může vést k cukrovce nebo srdečním onemocněním

Bílá rýže má díky zpracování vyšší obsah živin než rýže hnědá. Hnědé rýži trvá déle, než se tyto živiny uvolní do vašeho krevního oběhu, protože obsahuje více otrub a klíčků než bílá rýže.

Hnědá rýže vs bílá rýže: Která z nich je lepší? Zde je to, co potřebujete vědět!

Proč stále více lidí přechází z bílé rýže na hnědou rýži?

Bílá rýže je základem jídelníčku mnoha lidí, ale v poslední době lidé hledají alternativy s ohledem na environmentální, zdravotní a sociální faktory.

Globální oteplování je jedním z faktorů, kvůli kterému lidé přecházejí z bílé rýže na hnědou. K výrobě pouhého 1 šálku bílé rýže stačí až 5 šálků vody. Organizace spojených národů pro výživu a zemědělství uvedla, že více než 25 % všech emisí skleníkových plynů pochází z činností souvisejících se zemědělstvím.

Stále více lidí přechází z bílé rýže na hnědou, protože spotřebovává méně vody, používá méně pesticidů a hnojiv, způsobuje méně toxinů v půdě, podporuje biologickou rozmanitost a udržuje oxid uhličitý v zemi, místo aby jej vypouštěl do atmosféry.

Jak konzumace hnědé rýže zlepšuje trávení a posiluje imunitu

Hnědá rýže má pro tělo tolik výhod, včetně zlepšení trávení a posílení imunitního systému.

Jednou z nejdůležitějších výhod je, že hnědá rýže může pomoci přirozeně snížit hladinu cholesterolu. Hnědá rýže má totiž rozpustnou vlákninu, která pomáhá snižovat hladinu cholesterolu a také zlepšuje trávení, což usnadňuje vstřebávání živin.

Hnědá rýže může také pomoci při hubnutí, protože obsahuje více vlákniny než bílá rýže, která poskytuje sytost v žaludku, když je konzumujete ve stejnou dobu.a)

Výhody hnědé rýže

Bílá rýže je obvykle považována za zdravější variantu než hnědá rýže, protože obě jsou celozrnné. Tady je ale 5 překvapivých důvodů, proč dát přednost hnědé rýži místo bílé.

Existuje mýtus, že hnědá rýže má v sobě více živin a je zdravější než bílá rýže. Tento mýtus lze vyvrátit pochopením rozdílu mezi těmito dvěma. Bílá rýže nemá vazebné vlastnosti, což znamená, že vaše tělo z ní snadněji absorbuje živiny než hnědá.

Hnědá rýže:

– Má více vlákniny a bílkovin

– Může pomoci s hladinou cukru v krvi

– Může pomoci při hubnutí

– Předchází rakovině

– Podporuje trávení

Závěr

Poskytujeme vám odpověď na jednu z nejdůležitějších otázek – Co bych měl jíst? Hnědá rýže je vynikajícím zdrojem antioxidantů, bílkovin a vlákniny. Může pomoci snížit hladinu cholesterolu a snížit zánět.

Tento článek vás provede několika klíčovými body o hnědé rýži, některými zajímavými fakty o této zdravé rýži a proč je tak důležitá pro vaše zdraví.

Hnědá rýže je základem mnoha diet po celém světě. Po staletí je oblíbenou potravinou díky své nutriční hodnotě a také cenové dostupnosti. Z těchto důvodů se v mnoha kulturách po staletí používá jako cenově dostupná základní potravina, kterou lze připravit různými způsoby v závislosti na tom, ke které kultuře člověk patří. V asijských kulturách může být hnědá rýže konzumována s různými omáčkami nebo podávána jako miska obyčejné vařené rýže.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

JAK ZRYCHLIT
METABOLISMUS?
Jak rychle a bez námahy
Spálit Tuk?
To vše se dozvíte v našem ebooku!
JAK ZRYCHLIT METABOLISMUS?
Jak rychle a bez námahy
Spálit Tuk?
To vše se dozvíte v našem ebooku!
E-book ► důležitá pravidla hubnutí tento týden zcela ZDARMA!
E-book ► důležitá pravidla hubnutí tento týden zcela ZDARMA!