horní zkřížený syndrom: Jak Se Zbavit Bolesti Krku A Ramen!

Horní Zkřížený Syndrom: Jak Se Zbavit Bolesti Krku A Ramen!

Horní zkřížený syndrom je časté onemocnění pohybového aparátu, které může způsobovat bolesti krku, ramen a horní části zad. Často je způsoben špatným držením těla a lze jej léčit kombinací cviků a protahování.

Co je horní zkřížený syndrom

Natažený zvedák hlavy je skvělý způsob, jak pomoci při léčbě horního zkříženého syndromu. Syndrom horního zkřížení je stav, který může způsobovat bolest krku a ramen a může také vést k problémům s držením těla. Natažený zvedák hlavy může pomoci protáhnout a uvolnit svaly v oblasti krku a ramen, což může pomoci snížit bolest a zlepšit držení těla.

Příznaky

Mezi příznaky zkříženého syndromu horní části těla patří bolest krku a ramen, bolesti hlavy a potíže s pohybem hlavy a krku. Bolest může být horší, když hýbete hlavou nebo krkem, nebo když vykonáváte činnosti, které vyžadují používání paží nad hlavou.

Může mi bolest vystřelovat až do nohou?

Bolest velkého prsního svalu může být někdy mylně považována za bolest způsobenou křížovým kloubem nebo piriformisovým svalem. Ve skutečnosti se však jedná o dvě zcela odlišné bolesti. Bolest způsobená velkým svalem prsním je důsledkem přetížení, zatímco ostatní dva zdroje bolesti jsou způsobeny podrážděním nebo útlakem sedacího nervu.

Příčiny

Horní zkřížený syndrom je často způsoben špatným držením těla, opakovanými pohyby a svalovou nerovnováhou. Špatné držení těla může být způsobeno dlouhým sezením u stolu, stáním se shrbenými rameny nebo spaním v nesprávné poloze. Opakující se pohyby mohou zahrnovat dlouhodobé používání počítače nebo psaní na klávesnici nebo jiné činnosti, které vyžadují stále stejné pohyby. Svalové nerovnováhy mohou být způsobeny slabými svaly v oblasti, napjaté svaly nebo obojí.

Jak léčit horní zkřížený syndrom

Léčba horního zkříženého syndromu může zahrnovat fyzikální terapii, cvičení a protahování a změnu úrovně aktivity. Fyzikální terapie může pomoci protáhnout a posílit svaly v oblasti krku a ramen. Cvičení a protahování mohou pomoci zlepšit rozsah pohybu a pružnost. Změny v úrovni aktivity mohou zahrnovat vyhýbání se činnostem, které zhoršují příznaky, nebo úpravu aktivit, aby se snížila zátěž svalů a kloubů.

Jak si můžete pomoci sami

Cvičení při syndromu horního zkřížení

Existuje řada cviků, které mohou pomoci protáhnout a posílit svaly v oblasti krku a ramen. Tyto cviky je třeba provádět pomalu a opatrně, protože přílišné zatížení svalů může příznaky zhoršit. Tyto cviky je vhodné kombinovat s pravidelným cvičením pilates.

1.cvik

První cvik je zejména důležitý pro lidi, kteří tráví hodně času sezením u stolu nebo psaním na klávesnici. Při cvičení je třeba sedět na židli vysoko, ramena mít zakloněná a spuštěná dolů. Poté přitáhněte bradu k hrudníku a vydržte pět sekund. Uvolněte se a opakujte desetkrát.

2.cvik

Druhým cvikem je jednoduché protažení šíje, které lze provádět kdekoli. Protažení provedete tak, že pomalu nakláníte hlavu na stranu, dokud neucítíte jemné protažení v boční části krku. Vydržte 30 sekund a opakujte na druhou stranu.

3.cvik

Třetí cvik je určen k posílení svalů v zadní části krku. Cvičení provedete tak, že se posadíte vysoko do židli a položte si ruce na zátylek. Jemně zatlačte hlavu dozadu do dlaní a vydržte pět sekund. Uvolněte se a opakujte desetkrát.

4.cvičení

Čtvrtým cvikem je protažení ramen nad hlavou, které může pomoci uvolnit zatuhlé svaly v ramenou a horní části zad. Pro provedení protažení natáhněte obě paže nad hlavu a sepněte ruce k sobě. Jemně táhněte paže dolů, dokud neucítíte protažení v přední části ramen. Vydržte 30 sekund a opakujte.

5.cvičení

Pátý cvik je určen k posílení svalů v přední části krku. Pro provedení cviku se posaďte vysoko na židli se správným držením těla. Pomalu spouštějte bradu směrem k hrudníku a poté ji zvedejte zpět nahoru

Protahovací cviky pro syndrom horního zkřížení

Protahovací cvičení jsou důležitá pro léčbu horního zkříženého syndromu. Protahování může pomoci zlepšit rozsah pohybu a flexibilitu a může také pomoci snížit bolest. Protahování šíje a protahování ramen jsou dva typy protahování, které mohou být užitečné. Pokud k těmto protahovacím cviků zařadíte jógu 1x až 3x týdně, jsitě ničemu neublížíte.

1.Protahovací cvik

Chcete-li použít natahovač hlavy, seďte nebo stůjte s rovnými zády. Umístěte popruh kolem čela a poté jemně táhněte popruh dopředu, dokud se hlava mírně neprotáhne. Podržte protažení po dobu 30 sekund a poté uvolněte. Opakujte 3-5krát.

2.Protahovací cvik

Při protahování krku se posaďte nebo postavte s rovnými zády. Zakloňte hlavu dopředu a pak ji jemně stáhněte k hrudníku. Vydržte protažení 30 sekund a poté uvolněte. Opakujte 3-5krát.

3.Protahovací cvičení

Chcete-li provést protažení ramen, sedněte si nebo se postavte s rovnými zády. Zvedněte paže do výše ramen a poté je jemně stáhněte zpět, dokud neucítíte protažení v ramenou. Vydržte v protažení 30 sekund a poté uvolněte. Opakujte 3-5krát.

Tipy pro lehčí život Pokud trpíte horním zkříženým syndromem

Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste předešli vzniku syndromu horního zkřížení nebo abyste zmírnili jeho příznaky, pokud již tímto onemocněním trpíte.

  • Udržujte správné držení těla při sezení, stání a stěhování.
  • Vyhněte se činnostem, při kterých musíte mít ruce dlouho nad hlavou.
  • Při dlouhém sezení používejte opěrku hlavy, abyste si podepřeli krk a hlavu.
  • Při činnostech, které vyžadují opakované pohyby, dělejte často přestávky, aby nedocházelo k přetěžování.
  • Posilujte svaly na krku a ramenou cvičením.
  • Pravidelně protahujte svaly krku a ramen.
  • Pokud příznaky přetrvávají nebo se zhoršují, navštivte fyzioterapeuta nebo jiného zdravotníka.

Závěr

Horní zkřížený syndrom je časté onemocnění, které postihuje svaly a vazy v oblasti krku a ramen. Syndrom může způsobit bolest, omezení pohyblivosti a další nepříjemné příznaky. Naštěstí existuje několik cviků a protahovacích technik, které mohou pomoci zmírnit příznaky syndromu horního zkříženého. Pokud se chcete vyhnout onemocnění nebo zmírnit své příznaky, je také důležité udržovat správné držení těla a vyhnout se činnostem, které by mohly zhoršit stav.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *