HDL Cholesterol: Správné Hodnoty & Jak je získat!

HDL Cholesterol: Správné Hodnoty & Jak Je Získat! 2022

Lipoproteiny s vysokou hustotou, neboli HDL, jsou typem lipoproteinu, který se nachází v krvi. Jsou považovány za dobrý cholesterol, protože přenášejí cholesterol a další látky do tělesných tkání, kde je lze využít.

Cholesterol je voskovitá látka, která se nachází ve všech buňkách těla. Pomáhá budovat buněčné membrány a udržuje buňky zdravé a správně fungující. Cholesterol je nezbytný pro každou buňku ve vašem těle, ale zvláště důležitý je pro mozkové buňky.

Co je HDL cholesterol a jak funguje?

HDL cholesterol je nejdůležitějším typem cholesterolu v těle a je známý jako „dobrý“ cholesterol. Pomáhá udržovat vaše tepny zdravé tím, že odstraňuje přebytečné lipidy, triglyceridy a cholesterol z krve.

HDL znamená lipoprotein s vysokou hustotou. Tento typ lipoproteinu transportuje cholesterol pryč z vašich buněk, aby byl odstraněn játry.

Proč je důležitý HLD cholesterol

Vysoké hladiny HDL cholesterolu jsou spojeny s nižším rizikem srdečních chorob a mrtvice. Lékaři mohou doporučit snížení HDL cholesterolu, aby se snížilo riziko srdečních onemocnění a mrtvice.

HDL znamená „lipoprotein s vysokou hustotou“, což je typ cholesterolu nacházejícího se v krvi, který má ochranný účinek proti srdečním chorobám a mrtvici. American Heart Association doporučuje, aby se lidé s vysokými hladinami HDL snažili udržet svůj HDL na nebo nad 60 mg/dl.

Vysoké hladiny LDL cholesterolu jsou spojeny se zvýšeným rizikem srdečních onemocnění a mrtvice, takže je důležité udržovat LDL pod 100 mg/dl.

Co je příčinou nízkého HDL cholesterolu?

Nízký HDL cholesterol je jednou z nejčastějších lipidových abnormalit u dospělých. Obvykle je způsobena kombinací faktorů, včetně špatné stravy, nedostatku pohybu a genetiky.

Příčinou nízkého HDL cholesterolu může být kromě již zmíněných faktorů i vysoký příjem trans-tuků, nasycených tuků a cholesterolu. Nízké hladiny HDL mohou vést k onemocnění srdce nebo mrtvici.

Rizika nízkého HDL zahrnují:

– Riziko srdečního infarktu se zvyšuje o 30 %

– Riziko srdečního infarktu se zdvojnásobí, pokud máte vysoké triglyceridy, vysoký LDL nebo vysoký krevní tlak

– Zvýšené riziko mrtvice o 40 %

– Zvýšené riziko cukrovky o 40 %

Jak zvýšit svůj „dobrý“ cholesterol

Dobrý cholesterol je typ cholesterolu, který se nachází v krvi. Pomáhá udržovat váš imunitní systém zdravý a chránit vaše srdce. Špatný cholesterol na druhé straně ucpává vaše tepny a vystavuje vás riziku srdečních onemocnění.

Existuje řada způsobů, jak zvýšit dobrý cholesterol v těle, aniž byste se uchýlili k lékům. Jedním ze způsobů je cvičení a nízkotučná strava, která obsahuje omega-3 mastné kyseliny. Mezi další způsoby patří užívání doplňků stravy, které obsahují antioxidanty, jako je vitamín C, selen a koenzym Q10.

Jak přirozeně zvýšit hladinu HDL – nejsou potřeba žádné léky!

Vysoký cholesterol je stav, který je spojen s přítomností příliš velkého množství LDL cholesterolu v krvi. Existuje mnoho způsobů, jak přirozeně zvýšit hladinu HDL a snížit LDL.

Existují dva typy diet s vysokým obsahem cholesterolu – nízkotučné a vysokoproteinové. První se doporučuje lidem, kteří chtějí zhubnout, zatímco druhý se doporučuje lidem, kteří si chtějí váhu udržet nebo dokonce přibrat.

Hubnutí neznamená, že musíte přestat jíst některá jídla, ale znamená to, že musíte jíst méně kalorií a také omezit příjem nasycených tuků.

Možnosti diety

Výběr stravy je důležitým faktorem pro udržení zdravé hladiny cholesterolu. Nejlepší dietní možnosti pro zlepšení hladiny HDL cholesterolu jsou:

– Konzumace většího množství rostlinných potravin

– Konzumace méně zpracovaných potravin a cukru

– Konzumace více celých zrn

– Konzumovat více vlákniny

Jaké jsou nejlepší potraviny

Existuje mnoho potravin, které jsou dobré pro srdce. Ty nejlepší by měly mít vysoký obsah vlákniny, nízký obsah tuku a bohaté na živiny.

-Čočka: Čočka je skvělé jídlo, protože obsahuje rozpustnou a nerozpustnou vlákninu, která pomáhá snižovat hladinu cholesterolu a předcházet srdečním onemocněním.

-Avokádo: Avokádo je fantastickým zdrojem mononenasycených tuků, které mohou snížit hladinu LDL cholesterolu. Obsahují také antioxidanty, které pomáhají bojovat proti volným radikálům, které způsobují poškození tepen.

Jak zlepšit svůj jídelníček

HDL cholesterol se nachází v potravinách, jako je avokádo, ořechy a zelenina. Jedná se o zdravé potraviny, které byste měli zařadit do svého jídelníčku.

Pokud chcete zlepšit svůj HDL cholesterol, musíte jíst více zdravých potravin, jako je avokádo a ořechy. Konzumace těchto druhů potravin pomůže zlepšit hladinu HDL cholesterolu a zároveň zlepší další zdravotní markery, jako jsou triglyceridy a hladiny LDL cholesterolu.

7 jednoduchých tipů pro zlepšení hodnot

HDL cholesterol je dobrý typ cholesterolu, který pomáhá chránit vaše srdce a další orgány. Některé způsoby, jak přirozeně zvýšit HDL cholesterol, zahrnují:

1. Jezte dostatek rostlinných potravin

2. Více pohybu

3. Snižte stres

4. Přestaňte kouřit

5. Vyhýbejte se nasyceným tukům a transmastným kyselinám ve vaší stravě

6. Držte se zdravé stravy, která obsahuje hodně ovoce, zeleniny, celozrnných výrobků a ryb nebo mořských plodů

7. Berte denně multivitamín

HDL cholesterol je dobrý druh cholesterolu, který chrání vaše srdce a tepny před aterosklerózou. Lze ji zvýšit tím, že budete více cvičit, jíst zdravé tuky a užívat doplňky s rybím olejem.

Chcete-li přirozeně zvýšit hladiny HDL, měli byste jíst více zdravých tuků, jako je avokádo, olivový olej a kokosový olej. Nezapomeňte také pravidelně cvičit a dopřát si dostatek spánku.

Jak udržovat správnou hladinu

Pokud se vám povede zvýšit dobrý cholesterol, je důležité pokračovat v dietě a novém životním stylu, aby jste si správnou hladinuý udrželi.

HDL cholesterol je „dobrý cholesterol“ a pomáhá předcházet srdečním onemocněním. Je také známý jako lipoprotein s vysokou hustotou nebo lipoprotein s vysokou hustotou.

Pro udržení správné hladiny HDL cholesterolu by se člověk měl vyhýbat konzumaci trans-tuků a omezit příjem nasycených tuků na méně než 10 %.

Doporučené hodnoty

Jaká je ideální hodnota pro lipidy s vysokou hustotou?

Lipidy s vysokou hustotou jsou typem lipidu, který se nachází v krvi a dalších tělesných tkáních. Lze je změřit krevním testem, ale jsou také ukazatelem kardiovaskulárního zdraví.

Ideální hladina pro lipidy s vysokou hustotou je 0,7-1,2 mg/dl, podle American Heart Association (AHA).

Lipidy s vysokou hustotou lze testovat krevním testem nebo vypočítat z lipidového profilu nalačno, který zahrnuje hladiny celkového cholesterolu, HDL cholesterolu, triglyceridů, LDL cholesterolu a non-HDL cholesterolu.

Jaký je rozdíl mezi nízkou a vysokou hladinou triglyceridů?

Vysoká hladina triglyceridů je stav, kdy je hladina triglyceridů v krvi vyšší než normální. Může to být způsobeno přemírou alkoholu nebo tučnou stravou. Nízká hladina triglyceridů je opakem a je to tehdy, když je vaše hladina triglyceridů nižší než normálně.

Triglyceridy se nacházejí v krvi a jsou to typ tuku, který cirkuluje po celém těle. Jsou také známé jako lipidy, protože obsahují jak lipidy (tuky), tak bílkoviny. Pomáhají transportovat molekuly tuku po celém těle, zejména v buňkách, kde je lze spálit na energii nebo uložit pro pozdější použití.

Hlavní rozdíl mezi nízkými a vysokými hladinami triglyceridů je v tom, že vysoké hladiny této látky zvyšují riziko srdečních onemocnění, mrtvice, cukrovky a dalších zdravotních problémů, zatímco nízké hladiny toto riziko snižují.

Doporučené hodnoty HDL

Cholesterol je druh lipidu, který se nachází v krvi. Je to voskovitá látka, která pomáhá chránit buňky před poškozením a je nezbytná pro správné fungování těla.

Průměrná hladina HDL u zdravého dospělého je kolem 60-65 mg/dl.

Dobrá hodnota HDL by měla být mezi 45-60 mg/dl a v ideálním případě by měla být vyšší než 50 mg/dl.

Počet lidí, kteří mají hladinu HDL pod 45 mg/dl, se postupem času zvýšil kvůli obezitě a nedostatku pohybu. Viz tabulka dle věku a pohlaví.

Rozpoznání nízkého HDF cholesterolu u vás nebo u někoho, koho znáte

Nízký HDL cholesterol je stav, kdy je množství HDL cholesterolu v krvi nižší než normální. Může způsobit mnoho zdravotních problémů, včetně srdečních onemocnění a mrtvice.

Nízký HDL cholesterol (také známý jako nízký HDL) je stav, který ovlivňuje množství cholesterolu s vysokou hustotou lipoproteinů (HDL) v krvi. Nízký cholesterol se také nazývá „špatný“ cholesterol, protože zvyšuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, jako je srdeční infarkt a mrtvice. Nízká hladina HDL také zvyšuje vaše šance na rozvoj dalších zdravotních problémů, jako je cukrovka, některé typy rakoviny a Alzheimerova choroba.

Existuje několik jednoduchých způsobů, jak zkontrolovat hladiny lipoproteinů s vysokou hustotou bez laboratorního testu. Jedním z nejjednodušších způsobů je provést test hdl plaku. Jedná se o jednoduchý krevní test, který lze provést doma.

Existuje mnoho příznaků lipoproteinů s vysokou hustotou bez laboratorních testů, jako je bolest na hrudi, dušnost a únava. Tyto příznaky však nemusí být vždy přítomny, takže je důležité hledat další příznaky, které by mohly naznačovat, zda máte lipoproteiny s vysokou hustotou nebo ne.

Domácí testy

1) Zkontrolujte si krevní tlak: Vysoký krevní tlak zvyšuje riziko nízké hladiny HDL. Pokud máte vysoký krevní tlak, zeptejte se svého lékaře na možnosti léčby, které mohou pomoci toto číslo zlepšit.

2) Změřte si obvod pasu: Velký obvod pasu je spojen s vyšší pravděpodobností nízké hladiny HDL. Je to proto, že tuk v oblasti břicha narušuje průtok krve do orgánů, jako jsou játra a srdce

Příznaky

– Pocit únavy a únavy

– Po celou dobu je mi zima

– Bolest svalů a kloubů

– Bušení srdce

Jak si být jistí

Existuje několik způsobů, jak zjistit nízký HDL cholesterol. Je však důležité vědět, že existují další faktory, které mohou ovlivnit vaše výsledky. Například můžete mít nízký HDL cholesterol kvůli některým lékům nebo můžete mít genetickou predispozici k nízkému HDL cholesterolu.

Nejspolehlivějším způsobem, jak zjistit nízký HDL cholesterol, je krevní test.

Je test HDL cholesterolu užitečný při lékařských hodnoceních?

V posledních letech se hodně vedou spory o tom, zda jsou testy na cholesterol užitečné nebo ne.

Odpověď může velmi dobře záviset na vašem věku a zdravotní historii. Pokud jste nikdy neměli srdeční infarkt nebo mrtvici, nemusí být nutné, abyste si nechali udělat test HDL cholesterolu. Pokud jste však vystaveni riziku kardiovaskulárních onemocnění a již jste prodělali jednu nebo více kardiovaskulárních příhod, pak může být tento test užitečný k dalšímu hodnocení vašeho rizikového stavu.

Existují určité zdravotní stavy, které zvyšují riziko srdečního infarktu nebo mrtvice kvůli vysokým hladinám cholesterolu s nízkou hustotou lipoproteinů (LDL) v krvi a také triglyceridů v krvi.

Závěrem

Závěr shrnuje klíčové body dokumentu a vyzývá k akci.

Jak vidíte, sledování hladiny HDL cholesterolu má mnoho výhod. Je důležité si uvědomit, že výsledky neposkytuje pouze jeden test, ale celkový obraz vašeho zdraví.

Je důležité poznamenat, že tato studie má určitá omezení a existují určité faktory, které vyžadují další výzkum. Například bylo provedeno pouze s jedním typem diety. Bylo by zajímavé zjistit, zda stejný vzorec platí i pro jiné typy diet, jako je veganství nebo paleo.

Abyste snížili riziko srdečních onemocnění a žili zdravě, měli byste jíst tyto potraviny, které mohou pomoci zlepšit zdraví vašeho srdce. Konzumace těchto potravin vám také pomůže zhubnout a sníží riziko různých onemocnění.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.